5 lucruri pe care sa le ai in vedere atunci cand esti nevoit sa iti schimbi sediul firmei

Mutarea sediului firmei nu este foarte simpla, mai ales daca detii o companie mare, cu numerosi angajati si departamente. Sute, ba chiar mii de dosare si bibliorafturi, birouri, calculatoare si laptopuri, dulapuri sau organizatoare – toate acestea sunt foarte valoroase pentru tine, insa si foarte greu de mutat. Nimic din tot ceea ce ai nu doresti sa se piarda si ca atare trebuie sa acorzi multa atentie acestui proces si sa optezi cel mai bine pentru o companie specializata in mutari firme.
Desi te simti bine in vechiul tau spatiu este posibil sa nu mai corespunda nevoilor tale. Atunci cand ai o companie in extindere, cu cresterea numarului de angajati sau departamente, s-ar putea ca spatiul pe care il detii in prezent sa nu te mai reprezinte in niciun fel, fiind mic, si astfel sa fii nevoit sa iei decizia de schimbare a sediului.
Iata 5 lucruri pe care sa le ai in vedere atunci cand esti nevoit sa iti schimbi sediul firmei:
1. Planifica atent
Mutarea sediului companiei nu este foarte simpla, asa ca trebuie sa fie atent planificata si sa iei decizia de a schimba vechiul sediu abia atunci cand esti sigur ca asta este solutia cea mai buna. Planificarea mutarii trebuie sa aiba in vedere atat alegerea unui sediu potrivit pentru firma ta, identificarii spatiului de care ai nevoie si mai ales alegerea unui imobil cu o chirie avantajoasa. Daca ai optat pentru constructia sediului firmei lucrurile sunt mai simple intrucat abia astepti sa faci inaugurarea spatiului, partea de planificare fiind deja parcursa.
2. Alege un manager de proiect
Mutarea sediului firmei poate fi o activitate care iti va ocupa mult timp si energie si ca atare, mai ales daca detii o companie mare, ar trebui sa eviti sa te implici personal. Deleaga pe cineva de incredere din cadrul companiei tale, care sa poata identifica corect spatiul de care ai nevoie, poate negocia pretul chiriei si mai ales se va putea implica in mutarea sediului firmei tale fara probleme, asa incat atat tu, cat si angajatii companiei sa nu simtiti stresul determinat de o astfel de actiune.
3. Opteaza pentru o firma de transport mobila
Mutarea sediului companiei tale trebuie sa se desfasoare cu multa atentie. O firma specializata in mutari poate fi cea mai sigura solutie pentru firma ta. Managerul de proiect din cadrul companiei tale va putea alege firma de transport mobila tinand cont de recenziile cele mai bune, dar si de recomandarile altor companii care au trecut prin situatii similare. Engineer Moving se asigura ca mutarea se desfasoara corect, avand grija atat de obiectele de mobilier, cat si de dosarele, bibliorafturile sau consumabilele companiei. In plus, mutarea sediului firmei se va putea efectua in timpul weekend-ului sau in timpul noptii, astfel incat activitatea companiei sa nu fie deloc deranjata.
4. Stabileste locul fiecarui departament in noul sediu
Iata un alt lucru pe care trebuie sa il ai in vedere. Odata ce ai inchiriat un nou sediu de birouri ar trebui sa ai in vedere modul in care vei aseza departamentele in noul sediu, mai exact va trebui sa ii comunici managerului de proiect care sunt preferintele tale cu privire la organizarea spatiului. Cu siguranta, nu vei avea timp sa intri in foarte multe detalii, insa ar fi bine sa stii zona in care se vor afla departamentele business-ului tau.
5. Nu uita sa iti anunti partenerii de afaceri
Relatia cu partenerii de afaceri este una foarte importanta, asa ca este bine sa le dai de veste ori de cate ori iei in calcul o astfel de mutare. Este bine sa anunti mai inainte de a parasi vechiul sediu, astfel incat sa cunoasca unde anume poti fi gasit dupa o anumita data.